3 redenen om als bijbaan bij een callcenter te werken
Ben jij student en op zoek naar een leuke bijbaan naast je studie? Werk bij een callcenter is goed te combineren met elke studie. In dit blog geven we je meerdere voordelen van het werken bij een callcenter als bijbaan.
Veel flexibiliteit in uren
De kans is groot dat je in je zoektocht naar een bijbaan, veel vacatures tegenkomt als callcentermedewerker. En juist een job als callcenter medewerker kan de perfecte flexibele bijbaan zijn voor naast je studie. Je wilt graag meer werken in vakanties, maar liever iets minder in een drukke tentamen periode. Een baan als callcenter medewerker kan je deze flexibiliteit zeker bieden. Veel callcenters hebben shifts in de avonden en weekenden, waardoor je niet verplicht bent om overdag te werken. Ideaal om te combineren met een studie.
Daarnaast is het vaak mogelijk om per week je eigen rooster samen te stellen. In veel gevallen kun je op de donderdag voor de volgende week je werkrooster doorgeven aan je teamleider. Ideaal om je werk in te plannen naast als je andere (studie-gerelateerde) afspraken. Aansluitend hierop kan je in vakantieperiodes uiteraard aangeven dat je meer wilt werken. Veel callcenters hebben hier ook ruimte voor, zodat jij in je vakantieperiode een flink extra zakcentje kan verdienen! Kortom, veel callcenters bieden maximale flexibiliteit voor jou als student om te werken. Daarnaast werk je vaak met veel medestudenten en dus leeftijdsgenoten, wat het extra leuk maakt om te werken in een callcenter.
Ontwikkel je vaardigheden
Naast dat het een flexibele bijbaan is voor naast je studie, ontwikkel je als callcentermedewerker ook veel vaardigheden waar je de rest van je carrière veel aan kan hebben. Denk hierbij bijvoorbeeld aan het ontwikkelen van je communicatieve vaardigheden. Door de telefonische gesprekken die je voert met klanten, leer je op de juiste manier (zakelijk) te communiceren, waar je in de toekomst altijd je voordeel uit kan halen. Afhankelijk van je functie als callcenter medewerker, leer je hoe je klanten met empathie te woord staat om problemen op te lossen, maar ook hoe je een goed verkoopgesprek kan voeren met potentiële klanten.
Waardevolle toevoeging voor je cv
Stel, je studeert commerciële economie en je zit in het laatste jaar van je opleiding. Je werkt als bijbaan in een callcenter op een sales-afdeling. Na je studie wil je echter ergens anders gaan werken. Je solliciteert op een mooie functie als accountmanager. De recruiter van het bedrijf ziet jou cv met callcenter-ervaring en een cv van een net afgestudeerde student met alleen ervaring als vakkenvuller bij de supermarkt. We hoeven denk ik niet uit te leggen wie de beste kans heeft op deze baan. Wees er daarom van bewust dat je tijdens je studie al een mooie basis kan leggen voor een latere carrière. Kies je bijbaan zorgvuldig en investeer in je toekomst. Een baan als callcentermedewerker kan daar zeker aan bijdragen en is oprecht een waardevolle toevoeging voor je cv.
Overtuigd? Solliciteren maar!
Klaar om te solliciteren en als student aan de slag te gaan als callcentermedewerker?
Bekijk snel onze vacatures door hier te klikken en solliciteer!
© Bureau Klantcontact, 2024. Alle rechten voorbehouden.